Bezpečnosť ciest I.triedy na slovensku a ako to vidí komisia EU.

Autor: Jan Vitkovič | 9.4.2014 o 12:32 | (upravené 23.1.2015 o 9:40) Karma článku: 6,19 | Prečítané:  1288x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh samozrejme pokračuje - cesta I/79 nie je vhodná na tranzit medzinárodnej ťažkej kamionovej dopravy.  Ako to vidí komisia EU ? Je cesta I/79 bezpečná ? Nevyhovújuce parametre cesty I/79 sú podľa Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR vlastne "postačujúce". Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ? Meranie nerovnosti na ceste I/79 v obci Dvoranky - nameraný nevyhovujúci stav! Cesta po 3 rokoch od rekonštrukcie (pokládka nového koberca) je v nevyhovujúcom stave! Všetko je na slovensku vlastne "postačujúce"...

Bezpečnosť ciest I.triedy na slovensku - ako to vidí komisia EU:

Cesta I/79 nie je vhodná na tranzit medzinárodnej ťažkej kamionovej dopravy čo sa týka všetkých parametrov dokonca aj šírkového usporiadania iba C 8,5 - cesta je úzka bez krajníc a je krivá tak ako to vidno na fotografii nižšie.

cesta-I79.JPG

Ako to vidí komisia EU ? Je cesta I/79 bezpečná ? Sú nevyhovújuce parametre cesty I/79 problém ? V podnete CHAP(2013)03143 Europska komisia - Generálne riaditeľstvo pre mobilitu a dopravu uviedlo, že bezpečnosť ciest je oblasť, v ktorej sú kompetencie rozdelené medzi EU, členské štáty a miestne orgány. Táto zásada sa uplatňuje aj v prípade smernice Europskeho parlamentu a Rady 2008/96/ES z 19.11.2008, ktorou sa ustanovujú určité postupy na určenie stavu, v ktorom je cesta považovaná za bezpečnú, ako sú audity a kontroly bezpečnosti ciest. Smernica 2008/96/ES sa povinne uplatňuje iba na transeuropsku dopravnú sieť TEN-T, pričom členské štáty môžu rozšíriť jej uplatňovanie aj na štátne alebo miestne komunikacie.

Keďže cesta I/79 nie je súčasťou transeuropskej dopravnej siete TEN-T (a ani žiadného iného koridoru) tak sa naňu teda nevzťahuje smernica 2008/96/ES a teda  pre cestu I/79 neplatia postupy na určenie stavu, v ktorom je cesta považovaná za bezpečnú, ako sú audity a kontroly bezpečnosti ciest podľa tejto smernice.

MEDZINARODNÝ TRANZIT PO CESTE I/79:
Odkiaľ sa berú kamiony na ceste I/79 ? Idú z Maďarska z M30.

Podľa čoho sa teda hodnotí bezpečnosť cesty I.triedy číslo I/79 ?

Zodpovednosť za zaručenie bezpečnosti cesty I/79 nesú slovenské orgány.

info-EU-1.jpg

Komisia EU ďalej upozornila, že členské štáty zodpovedajú aj za zavedenie, úpravu a dodržiavanie súladu s požiadavkami na bezpečnosť ciest, ako aj za prijatie vhodných nápravných opatrení v pípade, že ich bezpečnosť nie je vyhovujúca. Patria sem aspekty ako klasifikacia cestnej siete podľa charakteru - počet jazdných pruhov, šírka komunikácie, rýchlostné obmedzenia a jej spsobilosť na prepravu tovaru ťažkými vozidlami - ktoré nepratia do rozsahu pôsobnosti žiadneho z právnych aktov EU.

info-EU-2.jpg

Celé upovedomenie komisie EU k riešeniu podnetu CHAP(2013)03143:

info-EUa.jpg

Cesta I.triedy ?

Cesta I.triedy ? (Cesta I/79 - úzka cesta široká iba 8,5 m)

Na slovensku je všetko "postačujúce"

Podľa informácii z Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR je bezpečnosť cesty I/79 vyhovujúca, teda konkrétne vzhľadom na nízku intenzitu dopravy a dlhodobo klesajúcu úroveň nehodovosti sú premenné prametre postačujúce pre cestu I/79 do doby začatia stavebných úprav na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79.

Kocúrkovo ?  Jednotlivé nevyhovujúce úseky cesty I/79 sú postačujúce ....

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Kedy sa začnú stavebné úpravy na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79 ?

info-MDSR-1.jpg

 

Stavebné úpravy na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79 sa začnú keď budú financie z EU a štátneho ropočtu.

Dočkáme sa teda niekedy riadnej cesty I.triedy ?

Podľa informácii z Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR príprava a realizácia projektov na realizáciu nevyhovujúceho stavu je závislá od finančného krytia projektov z EU a štátneho rozpočtu.

info-MDSR-2.jpg

 

 

Celý list z Ministerstva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR zo dňa 04.06.2013:

info-MDSR.jpg

 

Cesta I/79 v priemere na celej Hlavnej ulici v obci Dvorianky s hĺbkou koľají RUT až 14,3 mm a IRI až 5,8 ?

Hĺbka koľají RUT v priemere až 14,3 mm je pritom podľa TP 04/2012 prípustná až po dobe viac ako 5 rokov, cesta je po rekonštrukcii ku dnešnému dňu iba cca 4 roky. Pri veku cesty 5 rokov je prípustna hlbka koľaji menej ako 10 mm a IRI menej ako 3,3 !

Fotografie z rekonštrukcie na stránkach petičného výboru.

Nechýbal ani zápis do kroniky ....

MERANIE NEROVNOSTI NA CESTE I/79:
http://dvorianky5.webnode.sk/stav/aktualne/meranie-nerovnosti/

Ako to na ceste I/79 vyzerá v obci Dvorianky na Hlavnej ulici ?

Na 7 minutovom videu vchádza do obce 50 kamionov v kuse za sebou, na trase z Maďarska do Poľska. Na vjazde do obce každý kamion brzdi pred rodinnymi domami, kde je spomaľovač, vzniká neuveriteľný, zdôrazňujem neuveriteľný hluk a otrasy, trasie sa zem, počuť pískať brzdy, vzduch z brzd, hučanie motorov, proste je to hotove peklo ......

Aktuálne fotografie na strankach petičného výboru.

Informácie o spomaľovači pred RD v obci na stránkach petičného výboru.

spomalovac-dvorianky.jpg

Video v článku: Peklo na ceste I/79 - kamiony ničia zdravie obyvateľov ....

Ministerstvo vnútra SR, Prezídium policajného zboru, Odbor dopravnej policie sa stotožňuje (na základe TP15/2005) s názorom petičného výboru ohľadne nevhodneho umiestnenia spomaľovača priamo pred RD, viac v článku: Ministerstvo vnútra SR sa stotožňuje s názorom petičného výboru.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Hazard so zdravim - článok: Hazard so zdravím obyvateľstva, kompetentným je to jedno

Informácie o správnom konaní s SSC na stránkach petičného výboru.
Všeobecné aktuálne informacie o riešení na stránkach petičného výboru.

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje v Žiline mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.


Už ste čítali?