Neuveriteľný príbeh VIII. Most a zákaz jazdy vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton !

Autor: Jan Vitkovič | 14.11.2013 o 7:30 | (upravené 16.1.2015 o 7:21) Karma článku: 4,92 | Prečítané:  904x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva a rodinne domy, ako bola 6 rokov organizovaná doprava na ceste I/79, keď platil na mostných objektoch na ceste I/79 zákaz jazdy motorovým vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton, ako kompetenté orgány vážia kamionovu dopravu a pinpong medzi ministerstvami. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ?

 

V tomto článku doplňam kolekciu informacii ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a samotne ministerstvo riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, ako bola 6 rokov organizovaná doprava na ceste I/79, keď platil na mostných objektoch na ceste I/79 zákaz jazdy motorovým vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton, ako kompetenté orgány vážia kamionovu dopravu a pinpong medzi ministerstvami. Akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii, Slovenská správa ciest IVSC Košice a samotné ministerstvo.

 

Most - dopravná značka B21 - 21 ton 

Ešte dňa 06.07.2013 bola osadená dopravná značka medzi obcami Dvorianky a Hriadky (18 – 22 km) v och smeroch pred  mostom cislo 79-013, teda dopravná značka B21- zákaz vjazdu vozidiel alebo súprav vozidiel, ktorých hmotnosť presahuje vyznačenú hranicu – 21 ton.

DSCF1212.JPG

Pri dopravnej značke B21 - 21 ton sa pri jazdnej súprave obmedzenie okamžitej hmotnosti vzťahuje na jednotlivé vozidlá súpravy. Pri označení zaťažiteľnosti na mostoch je nutné dodržiavať Vyhlášku č.9/2009 Z.z.  ktorou sa vykonáva Zákon o cestnej premávke, ktorá definuje povinnosti vodiča /prevádzkovateľa ťažkej kamiónovej dopravy/ v cestnej premávke a súčasne sa riadi USM č. 01/2012 vydaným MDVaRR SR. 

Na mostných objektoch č. 79-013 a 79-014 nie je dopravne značenie osadené  v zmysle uvedených predpisov, alebo nie je dobre organizovaná doprava.

Za plynulý prejazd kamiónovej dopravy a dodržiavanie Podmienok prevádzky vozidiel v prevádzke na pozemných komunikáciách s ohľadom na jej veľkosť, hmotnosť a rozmery definované v Nariadení vlády č.349/2009 je  zodpovědný prevádzkovateľ kamiónovej dopravy. Slovenská správa ciest neriadi a ani neorganizuje dopravu a ako správca pozemnej komunikácie nie je zodpovedná za intenzitu a  prerozdelenie dopravy na jednotlivých komunikáciách.

Po uvedenom úseku cesty I/79  medzi obcami Dvorianky a Hriadky (18 – 22 km), je realizovaná tranzitná medzinarodná kamionova doprava na trase Poľsko – Maďarsko a teda po tomto úseku cesty  I/79 jazdia kamiony - jazdná súprava nákladneho automobilu (ťahača) s návesom, pričom náves je prípojne nemotorove vozidlo s veľkou prepravnou kapacitou a s tahačom teda tvorí jazdnú súpravu, schopnú prevážať naraz až cez 30 ton nśkladu, celkové hmotnosti nákladnych vozidiel dosahujú v súčasnosti až cca 40 ton.

Organizacia dopravy v uvedenom úseku cesty I/79 - most číslo 79-013  (kilometer 18-22) je organozovaná celých 6 rokov zmätočne a teda vzhľadom na uvedenú dopravnú značku B21 -21t. Organizaciou dopravy nie su ťažké nákladne kamiony prevyšujúce na jedno vozidlo súpravy 21 ton odklonene na inú trasu a to v dostatočnej vzdialenosti od tohto mosta čislo 79-013 na ceste I/79  (18-22 km).

Na cestnom portále SSC je fotografia stavu ešte zo dňa 20.06.2007.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

SSC-portal-info-MOST-79-013-foto.jpg 

 

Vyhovuje most z roku 1945 ?

Podľa informacii z cestneho portálu SSC je most postavený ešte v roku 1945, most má teda 68 rokov, celkový stav je teda diskutabilný, pri dennom zaťažení cca 1.300 kamionov o váhe cca 20-40 ton.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

MOST-INFO.jpg

DSCF1238.JPG

P6230001.JPG

 

Ako došlo k náprave až po 6 rokoch

Podľa sprístupnených informácii SSC dodatková tabuľa na moste č.79 - 013 bola osadená dňa 16.07.2013, dodatková tabuľa bola osadená len na základe mojho podnetu a to pre lepšiu informovanosť vodičov a verejnosti. Zaťažiteľnosť jednotlivých mostov je uvedená na dopravných značkách B21 a dodatkových tabuliach E6. Evidencia na značkách presne korešponduje s  údajmi uvedenými  v mostnom zošite pre  jednotlivé mosty.

Pre lepšiu informovanosť vodičov a verejnosti ? Teda všetko je v poriadku ? Až po 6 rokoch ?

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

most-73-013-02.08.2013.JPG 

 

Kocúrkovo ohľadne váženia kamiónov na ceste I/79

Dňa 08.07.2013 SSC sprístupnilo informacie, list číslo 383/2013/2220/24157 zo dňa 08.07.2013, kde kocúrkovo ohľadne váženia je nasledovné:

VAZENIE-SSC.jpg

SSC uvádza, že kľúčovym meracím bodom pre úsek cesty I/79 Vranov nad Topľou – Slovenské Nové Mesto je hraničný prechod Vyšné Nemecké, čo teda nemôže byť myslene vážne pretože týmto prechodom prechádza cesta E50 a nie cesta I/79. Po ceste I/79 v úseku obce Dvorianky je realizovanaátranzitná kamionova doprava na trase Poľsko-Maďarsko po cestách  I73-I18-I79. Na trase tranzitu Slovenské Nové Mesto – Vyšný Komárnik nie je realizované teda žiadne stacionárne váženie na hraničných priechodoch – trasa je v rámci Schengenského priestoru.  Len pre ilustraciu dňa 05.07.2013 v nočných hodinách 22:30 prešlo obcou Dvorianky iba za 7 minut až 50 kamionov.

SSC uviedlo počet mobilných váženi na ceste I/79, ktorý je smiešny a to vzhľadom na intenzitu nákladnej dopravy v úseku cesty I/79 v obci Dvorianky, kde je intenzita minimalne 1.200 kamionov za 24 hodin (sčitanie z roku 2010), teda ročne to je cca 264.000 kamionov na prejazde obcou Dvorianky. Argumentovať 63, 71 a dokonca iba 9 važeniami za rok je pri tejto uvedenej intenzite neodborné, dokonca uvededenie záveru, že trend počtu preťažených kamionov je klesajúci je nepodložené.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

 

Ako je to Okresnému úradu Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii jedno a pinpong medzi ministerstvami

Dňa 25.07.2013 bol zaslaný podnet na Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii elektronicky a následne podnet bol na úrad zaslaný aj podpisaný doporučene slovenskou poštou, elektronické prijatie podnetu bolo potvrdene dňa 26.07.2013 07:06.

Ku dnešnému dňu, t.j. 13.11.2013, neevidujeme odpoveď od úradu, lehota 60 pracovných dni uplynula ešte dňa 18.10.2013, nikoho to ale netrápi.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

MDSR-06.11.2013.jpg

 

Ďalej k pinpongu medzi ministerstvami, nižšie informacia z Ministerstva vnutra SR. 

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?


MVSR-13.11.2013.jpg

 

Pre úplnost uvádzam informacie o našom podaní na komisiu EU:
http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/341601/Je-mozne-v-EU-poskodzovat-zdravie-ludi-kamionovou-dopravou.html

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje v Žiline mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.


Už ste čítali?