Neuveriteľný príbeh IV. Hlboké koľaje a havarijny stav, nikomu to nevadí !

Autor: Jan Vitkovič | 11.11.2013 o 8:00 | (upravené 16.1.2015 o 12:57) Karma článku: 6,17 | Prečítané:  1231x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva, hlboké koľaje a havarijny stav, vôbec nikomu to ale nevadí. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ? Pokračovanie s popisom aktuálneho stavu.....

Koľaje hlbky 28mm - Havarijny stav

Koľaje hlbky 28mm - Havarijny stav

V tomto článku doplňam informacie ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, jedná sa o neuplné vodorovné dopravné značenie V16 - optická psychologická brzda a vyjazdé hlboké koľaje, akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii a Slovenská správa ciest IVSC Košice.

Povodný článok:  Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh IV.

 

Dopravná značka V16 - optická psychologická brzda

Takže poďme sa teda pozrieť ako vyzerá v súčasnosti už opravená dopravná značka V16 - optická psychologická brzda v obci Dvorianky, aktuálne foto zo dňa 09.11.2013 :

PA210020.JPG

Po neuveriteľných 4 mesiacoch, vrátane štátneho odborného dozoru Okresného úradu Košice, odbor pre cestnú dopravu a pozemne komunikacie ako aj vrátane obhliadky SSC IVSC Košice je teda dopravné značenie už opravené do stavu podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke....

Dopravná značka V16 - optická psychologická brzda je sústava vyznačených priečnych pásov na vozovke, kde ich vzájomna vzdialenosť sa v smere jazdy zmenšuje a tým rastúca frekvencia optických podnetov stimuluje podvedomie vodičov k väčšej pozornosti a zníženiu rýchlosti jazdy.

 

Hlboké vyjazdené koľaje - havarijný stav vozovky 

Stav neopravených hlbokých vyjazdených koľají na ceste I/79 v obci Dvorianky pred spomaľovacím prvkom, ktoré vznikajú v dôsledku brzdenia tažkej kamionevej dopravy, pozrime si obrázok ako SSC IVSC Košice ešte v roku 2012 urobili kontrolné vrty na ceste, na základe ktorých reklamovali vadu - hlboké vyjazdené koľaje u zhotoviteľa.

kontrolne-vrty-10-2012.JPG

PA030099.JPG

 

A teraz reálny stav, kontrolné diery su zalepené asfaltom a hlboké koľaje sú na svojom mieste, všetko je v poriadku ? Nejedná sa o havarijny stav ?

kontrolne-vrty-08-2013.JPG

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že stav cesty zodpovedá bežnému opotrebeniu a to aj vrátane uvedených hlbokých koľaji a že nepotrebuje upravu ......

Stanovisko SSC IVSC Košice uvedené vyššie ani netreba komentovať, všetko je v poriadku.....

Stav hlbokých vyjazdených koľají pred spomaľovacím prvkom už bol riešený rekonštrukciou cesty – bola vyfrézovaná vozovka a cesta bola vystužená geomrežou, ale teda cesta nebola opravená v celom úseku, kde sa nachádzajú vyjazdené koľaje, dokonca ani v mieste, kde bol realizovaný kontrolný vrt na odber vzorky na základe ktorého SSC reklamovali stav vozovky u zhotoviteľa. Cesta nebola opravená celá a uvedené hlboké koľaje sa pritom nachádzajú už v zastavanom území obce.

Cesta I/79 bola pritom rekonštruovaná ešte v roku 2009 celá v oboch pruhoch od začiatku zastavaného územia obce, kde bol položený nový asfaltový koberec a pritom SSC vyreklamovala v roku 2012 iba úsek v tesnej blizkosti spomaľovača, deformovanu časť na začiatku zastavaného územia obce vrátane miesta s kontrolnymi vrtami SSC neriešila.

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC referátu BECEP zo dňa 10.07.2013, citujem: „ Ku neodstráneným nerovnostiam v Dvoriankach : Oddelenie dopravného inžinierstva (činnosť BECEP) realizuje opatrenia na kritických nehodových lokalitách (KNL) a miestach identifikovaných inšpekciou dopravného značenia prostredníctvom pracovníkov oddelení prevádzky príslušnej IVSC . V prípade údržbového nedostatku – neodstránené pozdĺžne nerovnosti vozovky v okolí spomaľovacieho prvku , dávame podporné stanovisko na ich dodatočné odstránenie ."

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Realizovali sme teda naše meranie hĺbky koľají v mieste kontrolných vrtov:

kontrolne-vrty.JPG

 

Namerali sme hĺbku koľají až 28 mm, čo podľa klasifikacie indexom RUT predstavuje klasifikačný stupeň 5 - havarijny stav ....

kolaje-meranie.JPG

Tento stav je dlhodoby, havarijný stav vozovky teda trvá viac ako 1 rok a to priamo v zastavanom uzemi obce, ktorý vznikol za obdobie cca 3 rokov pôsobením brzdenia ťažkej kamionovej dopravy pred RD č.125-126 - došlo k vzniku hlbokých koľají až o hĺbke 28 mm, čo podľa klasifikacie indexom RUT predstavuje klasifikačný stupeň 5 - havarijný stav (> 25,0mm), kde klasifikačný stupeň 4., a 5., tvorí v 3-stupňovom hodnotení klasifikačný stupeň III. – nevyhovujúci stav.

Klasifikačný stupeň 5. pritom signalizuje havarijny stav vozovky, kedy vozovka už nesplňa podmienky pre bezpečnú, plynulú, rýchlu a hospodárnu jazdu motorovych vozidiel. Takýto stav vyžaduje bezodkladné vyznačenie vozovky dopravnymi značkami (výstražnymi a zakazovými) a následnu opravu....

RUT-parametre.jpg

Dochádza k dlhodobému poškodzovaniu komunikacie brzdiacimi ťažkými kamionmi a na ceste I/79 dochádza k sústavnemu poškodzovaniu cesty, vznikaju hlboké koľaje a je poškodzovaná vodorovné dopravné značenie čiernimi čmuhmi od brzdenia kolies, cesta pred spomaľovacím prvkom bola toho roku vyfrezovaná a do noveho asfaltu bola na spevnenie vložená geomrež aby cesta viac odolávala brzdeniu kamionovej dopravy.

P2290039.JPG

P9190023.JPG

DSCF0876.JPG

Samozrejme koľaje vznikajú ďalej, prenosom veľkej energie pri bzrdení kamionov do cesty a následne sa energia vo forme otrasov a mechanických kmitov a dynamických vibracii prenáša do základov budov rodinnych domov .....  O hluku pri tom ani už nehovoriac .....

Aktuálne za 4 mesiace aj s geomrežov je už hľbka 11 mm ....

PA210059.JPG

PA210057.JPG

 

Hĺbka koľají 11 mm je pritom podľa TP 04/2012 prípustná až po dobe viac ako 5 rokov ....

hlbka-kolaji-roky.jpg

 

Aktuálna informácia z SSC, Odd. dopr. inžinierstva

Predmet: RE: Podnet -  I/79 Dvorianky - havarijny stav vozovky - 09.11.2013
Od:      "Dohnal Ivan" <ivan.dohnal@ssc.sk>
Dátum:  Pon, November 11, 2013 16:22
Komu:    Ing.Ján Vitkovič
Kópia:  Draganovská Soňa <sona.draganovska@ssc.sk>
--------------------------------------------------------------------------

Vážený pán Vitkovič ,

predmetný úsek cesty I/79 nebol v rokoch 2011 a 2012 kritickou nehodovou lokalitou . Napriek tomu je dobré , že optická psychologická brzda je opravená v zmysle predpisu .

Na problém s rýchlou deformáciou vozovky pred spomaľovacím ostrovčekom som upozornil kompetentných spolupracovníkov.

                                               s pozdravom
Ing. Ivan Dohnal
Odd. dopr. inžinierstva
SSC

 

A čo tak spomaľovač presunúť pred zastavané územie obece ?

To sa nedá:

http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/319625/Stavba-v-plnom-rozsahu-splna-ucel.html

http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/332620/Peklo-na-ceste-I79-kamiony-nicia-zdravie-obyvatelov.html

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ? 

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje v Žiline mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.


Už ste čítali?