Neuveriteľný príbeh IV. Štátny odborný dozor a ako sa stratila dopravná značka V16 !

Autor: Jan Vitkovič | 30.10.2013 o 9:50 | (upravené 15.1.2015 o 12:52) Karma článku: 6,09 | Prečítané:  1230x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva, ako sa "robí" ŠOD - štátny odborný dozor a ako sa stratila dopravná značka V16 - opticka psychologická brzda. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ? 

Dopravná značka V16

Dopravná značka V16

V tomto článku rozoberiem ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, jedná sa o neuplné vodorovné dopravné značenie V16 - optická psychologická brzda a vyjazdé hlboké koľaje, akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii a Slovenská správa ciest IVSC Košice.

Takže poďme sa teda pozrieť ako vyzerá v súčasnosti dopravná značka V16 - optická psychologická brzda v obci Dvorianky, aktuálne foto zo dňa 25.10.2013 :

foto-25.10.2013.JPG

 

A teraz porovnanie aktuálneho stavu s pôvodnym stavom:

VDZ-porovanie.jpg

Aj slepec si všimne, že aktuálne chýbaju biele pruhy na vozovke, miesto s "?".

Ďalej sa pozrime ako vyzerá dopravná značka V16: 

dopravna-znacka-V16.jpg

Jedná sa o dopravnú značku V16 - optická psychologická brzda – sústava vyznačených priečnych pásov na vozovke, kde ich vzájomna vzdialenosť sa v smere jazdy zmenšuje a tým rastúca frekvencia optických podnetov stimuluje podvedomie vodičov k väčšej pozornosti a zníženiu rýchlosti jazdy.

V sučasnosti, ale uvedené vodorovné dopravné značenie nie je podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke.

A teraz ako to vidia odborné a kompetenté orgány ? Môžte hádať ......

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že vodorovné dopravné značenie je v súlade s vyhlaškou Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Uvedené dopravné značenie nebolo ani v čase výkonu Štátneho odborného dozoru podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., tie to skutočnosti sú riešené sťažnostou na postup Okresného úradu Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii podanou na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR, odbor kontry a štátneho dohľadu.

A ako to vidí SSC - IVSC Košice ? Môžeme znovu hádať ....

V internom oznamení, ktoré nám sprístupnila SSC sa uvádza, citujem: „ Na základe mailoveho podnetu Ing. Vitkoviča,  zo dňa  17.10.2013, bola dňa 24.10.2013 majetkovým správcom cesty I/79,  vykonaná miestna obhliadka stavu cesty I/79 v obci Dvorianky. Po vykonaní kontroly stavu  zvislého, resp. vodorovného dopravného značenia a vykonaní kontroly stavu cesty, aj v  náväznosti na vyhodnotenie ŠOD zo dňa 26.9.2013,  sa opätovne konštatuje, že stavebno - technický stav cesty I/79, nie je v havarijnom stave a odpovedá bežnému opotrebeniu cestnou premávkou. Cesta je vyhovujúca pre cestnú dopravu. V prípade zhoršenia stavebno-technického stavu  vozovky, majetkový správca zahrnie uvedený úsek do  plánu údržby. ”

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC - Generálne riaditeľstvo, k neúplnemu vodorovnému dopravnému značeniu ešte zo dňa 16.09.2013, citujem: „ Pri zabezpečení realizácie vodorovného dopravného značenia došlo k nezrovnalosti medzi zhotoviteľom stavby a jeho poddodávateľom, ktorý zabezpečoval obnovu vodorovného dopravného značenia. Chýbajúce vodorovné dopravné značenie bude na základe výzvy objednávateľa doplnené. “

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

 

Teraz rozoberiem stav neopravených hlbokých vyjazdených koľají na ceste I/79 v obci Dvorianky pred spomaľovacím prvkom, ktoré vznikajú v dôsledku brzdenia tažkej kamionevej dopravy, pozrime si obrázok ako SSC IVSC Košice ešte v roku 2012 urobili kontrolné vrty na ceste, na základe ktorých reklamovali vadu - hlboké vyjazdené koľaje u zhotoviteľa.

V pozadí je vidieť aj pôvodne vodorovné dopravné značenie V16 - v stave ako má byť:

kontrolne-vrty-10-2012.JPG 

 

A teraz reálny stav, kontrolné diery su zalepené asfaltom a hlboké koľaje sú na svojom mieste, všetko je v poriadku ?

kontrolne-vrty-08-2013.JPG

 

Kocúrkovo ešte len začína .....

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že stav cesty zodpovedá bežnému opotrebeniu a to aj vrátane uvedených hlbokých koľaji a že nepotrebuje upravu ......

Stanovisko SSC IVSC Košice uvedené vyššie ani netreba komentovať, všetko je v poriadku.....

Stav hlbokých vyjazdených koľají pred spomaľovacím prvkom už bol riešený rekonštrukciou cesty – bola vyfrézovaná vozovka a cesta bola vystužená geomrežou, ale teda cesta nebola opravená v celom úseku, kde sa nachádzajú vyjazdené koľaje, dokonca ani v mieste, kde bol realizovaný kontrolný vrt na odber vzorky na základe ktorého SSC reklamovali stav vozovky u zhotoviteľa.  Cesta nebola opravená celá a uvedené hlboké koľaje sa pritom nachádzajú už v zastavanom území obce.

Cesta I/79 bola pritom rekonštruovaná ešte v roku 2009 celá v oboch pruhoch od začiatku zastavaného územia obce, kde bol položený nový asfaltový koberec a pritom SSC vyreklamovala v roku 2012 iba úsek v tesnej blizkosti spomaľovača, deformovanu časť na začiatku zastavaného územia obce vrátane miesta s kontrolnymi vrtami SSC neriešila.

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC referátu BECEP zo dňa 10.07.2013, citujem: „ Ku neodstráneným nerovnostiam v Dvoriankach : Oddelenie dopravného inžinierstva (činnosť BECEP) realizuje opatrenia na kritických nehodových lokalitách (KNL) a miestach identifikovaných inšpekciou dopravného značenia prostredníctvom  pracovníkov oddelení prevádzky príslušnej IVSC . V prípade údržbového nedostatku – neodstránené  pozdĺžne nerovnosti vozovky v okolí spomaľovacieho prvku , dávame podporné stanovisko na ich dodatočné odstránenie ."  

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Ako je možné, že na takýchto odborných poziciach sú takyto ľudia ?

Koľko podobných prípadov "riešia" odborné kompetentné orgány na Slovensku za naše peniaze ? 

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje v Žiline mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.


Už ste čítali?