Bezpečnosť ciest I.triedy na slovensku a ako to vidí komisia EU.

Autor: Jan Vitkovič | 9.4.2014 o 12:32 | (upravené 23.1.2015 o 9:40) Karma článku: 6,19 | Prečítané:  1276x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh samozrejme pokračuje - cesta I/79 nie je vhodná na tranzit medzinárodnej ťažkej kamionovej dopravy.  Ako to vidí komisia EU ? Je cesta I/79 bezpečná ? Nevyhovújuce parametre cesty I/79 sú podľa Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR vlastne "postačujúce". Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ? Meranie nerovnosti na ceste I/79 v obci Dvoranky - nameraný nevyhovujúci stav! Cesta po 3 rokoch od rekonštrukcie (pokládka nového koberca) je v nevyhovujúcom stave! Všetko je na slovensku vlastne "postačujúce"...

Bezpečnosť ciest I.triedy na slovensku - ako to vidí komisia EU:

Cesta I/79 nie je vhodná na tranzit medzinárodnej ťažkej kamionovej dopravy čo sa týka všetkých parametrov dokonca aj šírkového usporiadania iba C 8,5 - cesta je úzka bez krajníc a je krivá tak ako to vidno na fotografii nižšie.

cesta-I79.JPG

Ako to vidí komisia EU ? Je cesta I/79 bezpečná ? Sú nevyhovújuce parametre cesty I/79 problém ? V podnete CHAP(2013)03143 Europska komisia - Generálne riaditeľstvo pre mobilitu a dopravu uviedlo, že bezpečnosť ciest je oblasť, v ktorej sú kompetencie rozdelené medzi EU, členské štáty a miestne orgány. Táto zásada sa uplatňuje aj v prípade smernice Europskeho parlamentu a Rady 2008/96/ES z 19.11.2008, ktorou sa ustanovujú určité postupy na určenie stavu, v ktorom je cesta považovaná za bezpečnú, ako sú audity a kontroly bezpečnosti ciest. Smernica 2008/96/ES sa povinne uplatňuje iba na transeuropsku dopravnú sieť TEN-T, pričom členské štáty môžu rozšíriť jej uplatňovanie aj na štátne alebo miestne komunikacie.

Keďže cesta I/79 nie je súčasťou transeuropskej dopravnej siete TEN-T (a ani žiadného iného koridoru) tak sa naňu teda nevzťahuje smernica 2008/96/ES a teda  pre cestu I/79 neplatia postupy na určenie stavu, v ktorom je cesta považovaná za bezpečnú, ako sú audity a kontroly bezpečnosti ciest podľa tejto smernice.

MEDZINARODNÝ TRANZIT PO CESTE I/79:
Odkiaľ sa berú kamiony na ceste I/79 ? Idú z Maďarska z M30.

Podľa čoho sa teda hodnotí bezpečnosť cesty I.triedy číslo I/79 ?

Zodpovednosť za zaručenie bezpečnosti cesty I/79 nesú slovenské orgány.

info-EU-1.jpg

Komisia EU ďalej upozornila, že členské štáty zodpovedajú aj za zavedenie, úpravu a dodržiavanie súladu s požiadavkami na bezpečnosť ciest, ako aj za prijatie vhodných nápravných opatrení v pípade, že ich bezpečnosť nie je vyhovujúca. Patria sem aspekty ako klasifikacia cestnej siete podľa charakteru - počet jazdných pruhov, šírka komunikácie, rýchlostné obmedzenia a jej spsobilosť na prepravu tovaru ťažkými vozidlami - ktoré nepratia do rozsahu pôsobnosti žiadneho z právnych aktov EU.

info-EU-2.jpg

Celé upovedomenie komisie EU k riešeniu podnetu CHAP(2013)03143:

info-EUa.jpg

Cesta I.triedy ?

Cesta I.triedy ? (Cesta I/79 - úzka cesta široká iba 8,5 m)

Na slovensku je všetko "postačujúce"

Podľa informácii z Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR je bezpečnosť cesty I/79 vyhovujúca, teda konkrétne vzhľadom na nízku intenzitu dopravy a dlhodobo klesajúcu úroveň nehodovosti sú premenné prametre postačujúce pre cestu I/79 do doby začatia stavebných úprav na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79.

Kocúrkovo ?  Jednotlivé nevyhovujúce úseky cesty I/79 sú postačujúce ....

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Kedy sa začnú stavebné úpravy na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79 ?

info-MDSR-1.jpg

 

Stavebné úpravy na jednotlivých nevyhovujúcich úsekoch cesty I/79 sa začnú keď budú financie z EU a štátneho ropočtu.

Dočkáme sa teda niekedy riadnej cesty I.triedy ?

Podľa informácii z Ministertsva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR príprava a realizácia projektov na realizáciu nevyhovujúceho stavu je závislá od finančného krytia projektov z EU a štátneho rozpočtu.

info-MDSR-2.jpg

 

 

Celý list z Ministerstva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR zo dňa 04.06.2013:

info-MDSR.jpg

 

Cesta I/79 v priemere na celej Hlavnej ulici v obci Dvorianky s hĺbkou koľají RUT až 14,3 mm a IRI až 5,8 ?

Hĺbka koľají RUT v priemere až 14,3 mm je pritom podľa TP 04/2012 prípustná až po dobe viac ako 5 rokov, cesta je po rekonštrukcii ku dnešnému dňu iba cca 4 roky. Pri veku cesty 5 rokov je prípustna hlbka koľaji menej ako 10 mm a IRI menej ako 3,3 !

Fotografie z rekonštrukcie na stránkach petičného výboru.

Nechýbal ani zápis do kroniky ....

MERANIE NEROVNOSTI NA CESTE I/79:
http://dvorianky5.webnode.sk/stav/aktualne/meranie-nerovnosti/

Ako to na ceste I/79 vyzerá v obci Dvorianky na Hlavnej ulici ?

Na 7 minutovom videu vchádza do obce 50 kamionov v kuse za sebou, na trase z Maďarska do Poľska. Na vjazde do obce každý kamion brzdi pred rodinnymi domami, kde je spomaľovač, vzniká neuveriteľný, zdôrazňujem neuveriteľný hluk a otrasy, trasie sa zem, počuť pískať brzdy, vzduch z brzd, hučanie motorov, proste je to hotove peklo ......

Aktuálne fotografie na strankach petičného výboru.

Informácie o spomaľovači pred RD v obci na stránkach petičného výboru.

spomalovac-dvorianky.jpg

Video v článku: Peklo na ceste I/79 - kamiony ničia zdravie obyvateľov ....

Ministerstvo vnútra SR, Prezídium policajného zboru, Odbor dopravnej policie sa stotožňuje (na základe TP15/2005) s názorom petičného výboru ohľadne nevhodneho umiestnenia spomaľovača priamo pred RD, viac v článku: Ministerstvo vnútra SR sa stotožňuje s názorom petičného výboru.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Hazard so zdravim - článok: Hazard so zdravím obyvateľstva, kompetentným je to jedno

Informácie o správnom konaní s SSC na stránkach petičného výboru.
Všeobecné aktuálne informacie o riešení na stránkach petičného výboru.

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?