Odkiaľ sa berú kamiony na ceste I/79 ? Idú z Maďarska z M30.

Autor: Jan Vitkovič | 6.1.2014 o 17:13 | (upravené 20.1.2015 o 8:44) Karma článku: 6,23 | Prečítané:  1741x

Odkiaľ sa berú kamiony na ceste I/79 ? Prečo kamionova doprava nepoužíva medzinárodne koridory na tranzit cez územie SR ? Kamiony idú priamo z dialnice M30 z Maďarska od Miškolca. Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva, medzinárodny tranzit po ceste I/79, ktorá nie je súčasťou žiadneho medzinárodneho ťahu na územi SR. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ?

V tomto článku doplňam informacie ohľadne tranzitu kamionovej dopravy cez územie SR po ceste I/79, ktorá pritom ale nie je súčasťou žiadného medzinárodneho koridoru na tranzit medzinárodnej dopravy na územi SR v naväznosti na nové spoplatnenie cesty I/79 od 01.01.2014.
 
Bližšie informacie o spoplatnení cesty I/79: Zázrak sa nekoná, spoplatnený úsek I/79 nie je paralelny. 
   

Kamiony na ceste I/79 sa berú z dialnice M30 v Maďarsku

Kamiony sa na cestu I/79 dostanú z dialnice M30 v Maďarsku po ceste číslo 37 a cestou 38 zo smeru od Debrecina. Pri pohľade na mapu nižšie je to vidieť, iná prístupová cesta v Maďarsku totiž nie je. Už z prvého pohľadu je vidno, že sa jedná o zaujimavú alternatívu k medzinárodnemu ťahu TEN-T. Pritom úsek v Maďarsku podľa mapy je od dialnice M30 nespoplatnený. Spoplatnenie cesty I/79 a to nižším mýtom ako je to na medzinárodnom ťahu TEN-T po trase R4-D1 na územi SR preto zrejme kamiony neodradí od tranzitu po ceste I/79, čoho dôkazom sú prvé pracovné dni nového roku 2014. Bližšie v článku: Myto 2014 nepomohlo, kamiony jazdia po ceste I/79 ďalej.

TRANZIT-CESTA.jpg 

MADARSKO.jpg

MADARSKO-CESTY.jpg

Trasa medzinárodne koridoru - ťahu TEN-T na územi SR:TEN-T.jpg 

Aktuálne je na ceste I/15 - úplná uzávierka pre dopravu nad 12t

Pre úplnosť treba ešte poznamenať, že na ceste I/15 (km 7-19) Malá Domaša – Holčíkovce je momentálne úplná uzávierka pre dopravu nad 12t  (stavebné práce) a to v období : 1. jún 2013 0:00 SELČ – 30. november 2014 24:00 SEČ
 
Čiastočná uzávierka (úplná pre dopravu nad 12t) cesty I/15 v úseku Malá Domaša – Holčíkovce v okrese Vranov nad Topľou, z dôvodu rekonštrukcie cesty. Pre osobné vozidlá a vozidlá do 12 t celkovej hmotnosti je doprava vedená vo voľnom jazdnom pruhu obojsmerne.Pre dopravu nad 12 t je obchádzka vedená po ceste I/73 na Giraltovce a Svidník.
 
Je potrebné tiež dodať, že podľa posledného sčítania dopravy v roku 2010 je viac používana cesta I/18, teda tranzit je I79-I18-I73 .
 
uzavierka-I15.jpg TRANZIT-Scitanie-SR-2010.jpg
 

Pozrime sa ešte na cestu číslo 37 v Maďarsku

Štátna cesta 37 (maď. 37-es főút, slov. aj Hlavná cesta 37) je maďarská hlavná cesta (resp. cesta druhej triedy, maď. másodrendű főút), ktorá začína v meste Felsőzsolca a pokračuje cez región Tokaj cez obce Szerencs a Sárospatak až na slovenské hranice pri Slovenskom Novom Meste. Cesta bola dokonca v rokoch 2005 až 2007 pri Miškolci na úseku medzi obcami Felsőzsolca a Gesztely rozšírená do štyroch jazdných pruhov. Väčšina jej trasy vedie mimo intravilánov obcí, čo do budúcnosti v prípade potreby dáva predpoklady na jej ďalšie rozširovanie.
 
Teda naša cesta I.triedy číslo I/79 môže iba závidieť maďarskej ceste II. triedy číslo 37, štyri jazdne pruhy(aj keď na krátkom úseku) ako aj trasu mimo intravilánov obcí (obchvaty už nepotrebujú). Pritom naša I/79 je iba administratívne prekvalifikovaná cesta II.triedy (čo teda vidno pri porovnaní) a teda naša cesta I/79 je iba priamim pokračovaním maďarskej cesty číslo 37 na našom územi.
 
Čo sa týka technického stavu, cesta číslo 37 teda vyzerá lepšie ako naša I/79, žiadne diery a všade kvalitný asfalt ...
 
cesta-37.jpg
 
  
Štyri jazdné pruhy medzi obcami Felsőzsolca a Gesztely:
 
cesta-37-foto-01.jpg
 
 
 
Kvalitný asfalt a žiadne diery:
 
cesta-37-foto-03.jpg 
 
 
Pohoda pre jazdu kamionovej dopravy ... 
 
cesta-37-foto-04.jpg
 
 

Pozrime sa ešte na cestu číslo 38 v Maďarsku

Štátna cesta 38 (maď. 38-as főút, slov. aj Hlavná cesta 38) je maďarská hlavná cesta (resp. cesta druhej triedy, maď. másodrendű főút), ktorá začína v obci Bodrogkisfalud a pokračuje cez región Tokaj cez obce Rakamaz a Nyírtelek až do mesta Níreďháza, kde sa križuje so štátnou cestou 36 a následne sa napája na štátnu cestu 4. Cesta je v prevažnej časti vybudovaná ako dvojprúdová. Výnimku tvorí úsek v intraviláne mesta Níreďháza, ktorý je štvorprúdový.
 
cesta-38.jpg
  

Ako to vidí navigacia IGO8: Debrecín - Vyšný Komárnik

Navigacia IGO8 to v režime pre nákladne auto vidí z Debrecina cez Nyiregyhaza po ceste 38 - 37 a ďalej cez Slovenské Nové Mesto po ceste I/79 na Vyšný Komárnik. Režim nákladne auto pritom zohľadňuje vačšie rozmery auta a optimalizuje tak trasu. V režime osobné auto je trasa cez Miškolc a Košice do Vyšného Komárnika dlhšia o 26 km, teda cez Miškolc a Košice po medzinarodnom tranzite TEN-T je trasa až 290 km, kratšia trasa je teda po ceste I/79.
 
Ďalej je zaujimavé, že navigácia IGO8 nájde trasu od Stredozemného mora (Grécko) cez Maďarsko po M30 do Miškolca a ďalej teda cez Slovenské Nové Mesto po ceste I/79 a nie cez Košice. V každom prípade je teda cesta I/79 pre tranzit zaujímava.  
 
Trasa: DEBRECIN - VYŠNÝ KOMÁRNIK (po ceste I/79)
Vozidlo: Nákladne/Autobus
Spôsob výpočtu: RÝCHLA/Ekonomická
Dĺžka trasy: 264 KM
 
TRASA-1.JPG

TRASA-1-info.JPG

Trasa: DEBRECIN - VYŠNÝ KOMÁRNIK (cez Košice)
Vozidlo: Osobné
Spôsob výpočtu: RÝCHLA/Ekonomická
Dĺžka trasy: 290 KM

TRASA-2.JPG

TRASA-2-info.JPG

 

Kľudná sobota je teda stále iba sen

V sobotu ráno to vyzeralo sľubne, ticho, kde tu jeden rumunský kamion, sem tam poľský. K obedu sa to ale rozbehlo. Kľudná sobota pre občanov obce je stále iba sen. Ku obedu začali znovu jazdiť vačšie skupiny kamionov a to po 2-3 aj 4-5 kamionov. Rumunov nové mýto pre kamion s 5 nápravami v emisnej skupine EURO 0-II na trase Poľsko-Maďarsko po ceste I/79 neodradilo. Ušetrené 4 eura za to zrejme stoja.
 
 
kamion-1.jpg kamion-2.jpgkamion-3.jpg kamion-4.jpg

 

Jediné riešenie je obchvat obce

Jediným riešením dlhodobého poškodzovania zdravia obyvateľstva v obci je teda výstavba obchvatu obce. Do výstavby obchvatu obce je pritom ešte nutné vylúčiť ťažkú kamionovú dopravu v nočnom čase z prejazdu obcou a to na základe hlukovej študie, ktorú dalo vypracovať SSC.

Bližšie informacie o obchvate:  Obchvat obce až o 10 rokov ? Prečo ? Ako riešiť dopravu v obci ?

Bližšie informacie o nočnom zákaze kamionov: Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh

Obchvat obce:

OBCHVAT-Dvorianky.jpg

 

Aktuálne riešenie poškodzovania zdravia obyvateľstva na Útvare vedúceho hygienika rezortu MDVaRR SR

V decembri 2013 vydal Útvar vedúceho hygienika rezortu Ministerstva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR - Oblasný hygienik Košice nové rozhodnutie v správnom konaní s SSC (Slovenská správa ciest). Ku dnešnému dňu sme sa ešte k tomuto rozhodnutiu nedostali, čakáme na právoplatnosť rozhodnutia, už 2 mesiace nevieme čo sa v správnom konaní deje, posledné rokovanie na Útvare vedúceho hygienyka rezortu MDVaRR SR v novembri 2013 je utajené.

Čiastočné informacie o správnom konaní z Ministerstva vnútra SR v článku: Ministerstvo vnútra SR sa stotožňuje s názorom petičného výboru. 

Bližšie informacie na stránkach petičného výboru o správnom konaí s SSC.

 

Spomaľovač umiestnený priamo pred rodinnými domami v obci 

Kde to žijeme ? Na Slovensku...

Ako to tam vyzerá ? Video v článku: Peklo na ceste I/79 - kamiony ničia zdravie obyvateľov ....

Na 7 minutovom videu vchádza do obce 50 kamionov v kuse za sebou, na trase z Maďarska do Poľska. Na vjazde do obce každý kamion brzdi pred rodinnymi domami, kde je spomaľovač, vzniká neuveriteľný, zdôrazňujem neuveriteľný hluk a otrasy, trasie sa zem, počuť pískať brzdy, vzduch z brzd, hučanie motorov, proste je to hotove peklo ......

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Ministerstvo vnútra SR sa stotožňuje s názorom petičného výboru.

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?