Neuveriteľný príbeh VIII. Most a zákaz jazdy vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton !

Autor: Jan Vitkovič | 14.11.2013 o 7:30 | (upravené 16.1.2015 o 7:21) Karma článku: 4,92 | Prečítané:  890x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva a rodinne domy, ako bola 6 rokov organizovaná doprava na ceste I/79, keď platil na mostných objektoch na ceste I/79 zákaz jazdy motorovým vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton, ako kompetenté orgány vážia kamionovu dopravu a pinpong medzi ministerstvami. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ?

 

V tomto článku doplňam kolekciu informacii ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a samotne ministerstvo riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, ako bola 6 rokov organizovaná doprava na ceste I/79, keď platil na mostných objektoch na ceste I/79 zákaz jazdy motorovým vozidlám o hmotnosti väčšej ako 21 ton, ako kompetenté orgány vážia kamionovu dopravu a pinpong medzi ministerstvami. Akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii, Slovenská správa ciest IVSC Košice a samotné ministerstvo.

 

Most - dopravná značka B21 - 21 ton 

Ešte dňa 06.07.2013 bola osadená dopravná značka medzi obcami Dvorianky a Hriadky (18 – 22 km) v och smeroch pred  mostom cislo 79-013, teda dopravná značka B21- zákaz vjazdu vozidiel alebo súprav vozidiel, ktorých hmotnosť presahuje vyznačenú hranicu – 21 ton.

DSCF1212.JPG

Pri dopravnej značke B21 - 21 ton sa pri jazdnej súprave obmedzenie okamžitej hmotnosti vzťahuje na jednotlivé vozidlá súpravy. Pri označení zaťažiteľnosti na mostoch je nutné dodržiavať Vyhlášku č.9/2009 Z.z.  ktorou sa vykonáva Zákon o cestnej premávke, ktorá definuje povinnosti vodiča /prevádzkovateľa ťažkej kamiónovej dopravy/ v cestnej premávke a súčasne sa riadi USM č. 01/2012 vydaným MDVaRR SR. 

Na mostných objektoch č. 79-013 a 79-014 nie je dopravne značenie osadené  v zmysle uvedených predpisov, alebo nie je dobre organizovaná doprava.

Za plynulý prejazd kamiónovej dopravy a dodržiavanie Podmienok prevádzky vozidiel v prevádzke na pozemných komunikáciách s ohľadom na jej veľkosť, hmotnosť a rozmery definované v Nariadení vlády č.349/2009 je  zodpovědný prevádzkovateľ kamiónovej dopravy. Slovenská správa ciest neriadi a ani neorganizuje dopravu a ako správca pozemnej komunikácie nie je zodpovedná za intenzitu a  prerozdelenie dopravy na jednotlivých komunikáciách.

Po uvedenom úseku cesty I/79  medzi obcami Dvorianky a Hriadky (18 – 22 km), je realizovaná tranzitná medzinarodná kamionova doprava na trase Poľsko – Maďarsko a teda po tomto úseku cesty  I/79 jazdia kamiony - jazdná súprava nákladneho automobilu (ťahača) s návesom, pričom náves je prípojne nemotorove vozidlo s veľkou prepravnou kapacitou a s tahačom teda tvorí jazdnú súpravu, schopnú prevážať naraz až cez 30 ton nśkladu, celkové hmotnosti nákladnych vozidiel dosahujú v súčasnosti až cca 40 ton.

Organizacia dopravy v uvedenom úseku cesty I/79 - most číslo 79-013  (kilometer 18-22) je organozovaná celých 6 rokov zmätočne a teda vzhľadom na uvedenú dopravnú značku B21 -21t. Organizaciou dopravy nie su ťažké nákladne kamiony prevyšujúce na jedno vozidlo súpravy 21 ton odklonene na inú trasu a to v dostatočnej vzdialenosti od tohto mosta čislo 79-013 na ceste I/79  (18-22 km).

Na cestnom portále SSC je fotografia stavu ešte zo dňa 20.06.2007.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

SSC-portal-info-MOST-79-013-foto.jpg 

 

Vyhovuje most z roku 1945 ?

Podľa informacii z cestneho portálu SSC je most postavený ešte v roku 1945, most má teda 68 rokov, celkový stav je teda diskutabilný, pri dennom zaťažení cca 1.300 kamionov o váhe cca 20-40 ton.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

MOST-INFO.jpg

DSCF1238.JPG

P6230001.JPG

 

Ako došlo k náprave až po 6 rokoch

Podľa sprístupnených informácii SSC dodatková tabuľa na moste č.79 - 013 bola osadená dňa 16.07.2013, dodatková tabuľa bola osadená len na základe mojho podnetu a to pre lepšiu informovanosť vodičov a verejnosti. Zaťažiteľnosť jednotlivých mostov je uvedená na dopravných značkách B21 a dodatkových tabuliach E6. Evidencia na značkách presne korešponduje s  údajmi uvedenými  v mostnom zošite pre  jednotlivé mosty.

Pre lepšiu informovanosť vodičov a verejnosti ? Teda všetko je v poriadku ? Až po 6 rokoch ?

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

most-73-013-02.08.2013.JPG 

 

Kocúrkovo ohľadne váženia kamiónov na ceste I/79

Dňa 08.07.2013 SSC sprístupnilo informacie, list číslo 383/2013/2220/24157 zo dňa 08.07.2013, kde kocúrkovo ohľadne váženia je nasledovné:

VAZENIE-SSC.jpg

SSC uvádza, že kľúčovym meracím bodom pre úsek cesty I/79 Vranov nad Topľou – Slovenské Nové Mesto je hraničný prechod Vyšné Nemecké, čo teda nemôže byť myslene vážne pretože týmto prechodom prechádza cesta E50 a nie cesta I/79. Po ceste I/79 v úseku obce Dvorianky je realizovanaátranzitná kamionova doprava na trase Poľsko-Maďarsko po cestách  I73-I18-I79. Na trase tranzitu Slovenské Nové Mesto – Vyšný Komárnik nie je realizované teda žiadne stacionárne váženie na hraničných priechodoch – trasa je v rámci Schengenského priestoru.  Len pre ilustraciu dňa 05.07.2013 v nočných hodinách 22:30 prešlo obcou Dvorianky iba za 7 minut až 50 kamionov.

SSC uviedlo počet mobilných váženi na ceste I/79, ktorý je smiešny a to vzhľadom na intenzitu nákladnej dopravy v úseku cesty I/79 v obci Dvorianky, kde je intenzita minimalne 1.200 kamionov za 24 hodin (sčitanie z roku 2010), teda ročne to je cca 264.000 kamionov na prejazde obcou Dvorianky. Argumentovať 63, 71 a dokonca iba 9 važeniami za rok je pri tejto uvedenej intenzite neodborné, dokonca uvededenie záveru, že trend počtu preťažených kamionov je klesajúci je nepodložené.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

 

Ako je to Okresnému úradu Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii jedno a pinpong medzi ministerstvami

Dňa 25.07.2013 bol zaslaný podnet na Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii elektronicky a následne podnet bol na úrad zaslaný aj podpisaný doporučene slovenskou poštou, elektronické prijatie podnetu bolo potvrdene dňa 26.07.2013 07:06.

Ku dnešnému dňu, t.j. 13.11.2013, neevidujeme odpoveď od úradu, lehota 60 pracovných dni uplynula ešte dňa 18.10.2013, nikoho to ale netrápi.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

MDSR-06.11.2013.jpg

 

Ďalej k pinpongu medzi ministerstvami, nižšie informacia z Ministerstva vnutra SR. 

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?


MVSR-13.11.2013.jpg

 

Pre úplnost uvádzam informacie o našom podaní na komisiu EU:
http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/341601/Je-mozne-v-EU-poskodzovat-zdravie-ludi-kamionovou-dopravou.html

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?