Nočný zákaz pre kamiony - prečo je to v zahraničí možné ?

Autor: Jan Vitkovič | 13.11.2013 o 9:00 | (upravené 16.1.2015 o 7:20) Karma článku: 4,54 | Prečítané:  979x

Zákaz nočnej jazdy ťažkej kamionovej dopravy cez obec ? Prečo je to v zahraničí možné ? Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva a rodinne domy. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ?

V tomto článku doplňam kolekciu informacii ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a samotne ministerstvo riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky,  zákaz nočnej jazdy ťažkej kamionovej dopravy cez obec ? Prečo je to v zahraničí možné ? Akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii, Slovenská správa ciest IVSC Košice a samotné ministerstvo.

 

Nočný zákaz pre kamiony

Je potrebný nočný zákaz pre kamiony na ceste I/79 v obci Dvorianky a to do výstavby obchvatu obce, čo je teda jediné riešenie aktuálneho stavu poškodzovania zdravia obyvateľstva hlukom a vibraciami z cestnej dopravy, toto opatrenie vychádza priamo zo záverov hlukovej študie, citujem:

" Vzhľadom na to, že realizácia takéhoto opatrenia nie je možná okamžite, t.j. v roku 2013, navrhujeme ako dočasné riešenie, do vybudovania obchvatu, využitie čl. 1.6 Prílohy k vyhláške č. 549/2007 Z.z., podľa ktorého je možné, aby posudzovaná hodnota prekročila prípustné hladiny hluku o 10 dB(A) pre kategóriu územia III. V prípade ST1 je toto prekročenie v r. 2013 v noci 10,9 dB(A), preto navrhujeme aj doplnkové opatrenie - do vybudovania obchvatu vylúčenie ťažkej tranzitnej dopravy z prieťahu v nočnom čase, čo zabezpečí zníženie hladín hluku v noci cca o 5 dB(A). "

  HLUKOVA-STUDIA-ZAVER.jpg

 

Ako to vyriešiť ?

Podľa infomracii z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je situacia zo zákazom nasledovná, citujem:

"Obmedzenie cestnej dopravy na ceste 1/79 v nočných hodinách sa dotýka dvoch krajov - Prešovského a Košického. Rozhodnutie o riešení danej situácie musia vydať Obvodné úrady dopravy v Prešove a Košiciach so súhlasom dopravných inšpektorátov vo Vranove nad Topľou a Trebišove. Keďže je to cesta 1. triedy rozhodnutie je vo výlučnej kompetencii týchto orgánov miestnej štátnej správy a ministerstvo dopravy nemôže ich rozhodnutie ovplyvniť."

Podľa posledných informacii zo Slovenskej správy ciest v tomto týždni (39.) rieši Obvodný Úrad pre dopravu a pozemné komunikácie v Košiciach za účasti zástupcov všetkých kompetentných orgánov a úradov tento problém, záverom bude návrh riešenia danej situácie....

Pracovné stretnutie stroskotalo ....

Článok o riešení:  http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/339481/Ako-funguje-statna-sprava-Neuveritelny-pribeh.html

Koná sa ďalšie stretnutie a to už priamo na ministerstve ohľadne nočného zákazu kamionov, stretnutie je tajné.... 

"Záznam z pracovného rokovania je zo strany Útvaru vedúceho hygienika rezortu označený v registratúre ako chránena informačná aktivita súvisiaca s vybavovaním podnetu (o čom boli všetci zúčastnení oboznámeni), preto sa jeho obsah nebude zverejnovať."

Čo k tomu dodať ?

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

MDSR-13.11.2013.jpg 

 

Prečo to v zahraničí ide ?

Uvádzam príklad obmedzenia jázd v Rakúsku, kde obmedzenie jázd sa týka vozidiel nad 7,5 tony a vozidiel s prívesmi, ak je celková hmotnosť vozidla alebo prívesu nad 3,5 tony.

Teda celoročne platí v celom Rakúsku zákaz nočných jázd kamionov od 22:00 do 05:00 hodin, s výnimkou jázd vozidiel so zníženou hlučnosťou (Zelený terč s označením L), a maximálna rýchlosť je obmedzená na 60 km/h. V niektorých mestách (Viedeň, Klagenfurt, Innsbruck, Linz, Graz a Salzburg) je hmotnostný limit pre vozidlá znízeny až na 3,5 tony.

driving-Euro-classes.jpg

WWW linka pre bližšie informacie:
http://sk.lowemissionzones.eu/countries-mainmenu-147/austria-mainmenu-78/a12-motorway-tirol?start=1

Všeobecné informacie o zákaze nočných kamionov:
http://www.tirol.gv.at/themen/umwelt/luft/nachtfahrverbot/

Hodnotenie na vplyv zákazu nočnej jazdy (nemecky):
http://www.tirol.gv.at/fileadmin/www.tirol.gv.at/themen/umwelt/umweltrecht/downloads/Be_NFVreal2000-2006.pdf

http://www.tirol.gv.at/umwelt/luft/nachtfahrverbot/

TYROL_information-board.jpg


Ďalej uvádzam zaujiímave informacie ohľadne žaloby o nesplnenie povinnosti podľa članku 226 ES(2), ktorou Europska komisia žiada, aby Sudny dvor určil, že zavedením zákazu premávky kamionov nad 7,5 tony prevažajúcich určité tovary po istom úseku diaľnice A 12 porušila Rakúska republika svoje povinnosti v zmysle článkov 28 ES a 29 ES:

Bod čislo 22:
Sucasne s tymto sektorovym zakazom premavky boli zrealizovane dalsie tri opatrenia zo suboru opatrení zameraných na zlepšenie kvality okolitého ovzdušia pozdĺž diaľnice v údolí rieky Inn. V období od 1. novembra 2006 do 30. apríla 2007 bolo osobným automobilom na diaľnici A 12 v údolí rieky Inn medzi rakúsko-nemeckou hranicou a obcou Zirl uložené všeobecné obmedzenie rýchlosti na 100 km/h.(10) Od novembra 2007 sa na tomto úseku zaviedlo celoročné obmedzenie rýchlosti na 100 km/h v závislosti od všeobecnej skutočne nameranej úrovne emisií a od meteorologických podmienok.(11) Predseda krajinskej vlády Tirolska ďalej zaviedol s účinnosťou od 1. januára 2007 zákaz premávky po diaľnici A 12 v údolí rieky Inn medzi obcami Zirl a Kufstein pre poloprívesy a nákladné vozidlá s prívesmi s hmotnosťou nad 7,5 tony, ktoré nezodpovedajú triede Euro II. Od 1. novembra 2008 to isté nariadenie stanovuje zákaz premávky nákladných vozidiel nad 7,5 tony, ktoré nespĺňajú normu Euro III. Od 1. novembra 2009 platí všeobecný zákaz pemávky pre nákladné vozidlá nad 7,5 tony, ktoré nezodpovedajú norme Euro II.(12) Od 1. januára 2007 sa existujúci nočný zákaz premávky nákladných vozidiel medzi obcami Wörgl a Hall ďalej rozšíril o 40 km, čiže na celý úsek diaľnice A 12 medzi obcami Kufstein a Zirl. Výnimka platná pre nákladné vozidlá triedy Euro IV a V bola do 31. októbra 2009 postupne zrušená.(13)

WWW linka:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sk&ihmlang=sk&lng1=sk,hu&lng2=bg,cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,ro,sk,sl,sv,&val=548463:cs

Tyrol_sectoral-A12_0308.jpg 

LOW-EMISSON-ZONE.jpg 

Ako je možné že v Rakúsku to ide a unás nie ?

Sme iní menejcenní ľudia ?

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ? 

Pre úplnost uvádzam informacie o našom podaní na komisiu EU:
http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/341601/Je-mozne-v-EU-poskodzovat-zdravie-ludi-kamionovou-dopravou.html

 

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?