Neuveriteľný príbeh IV. Hlboké koľaje a havarijny stav, nikomu to nevadí !

Autor: Jan Vitkovič | 11.11.2013 o 8:00 | (upravené 16.1.2015 o 12:57) Karma článku: 6,17 | Prečítané:  1210x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva, hlboké koľaje a havarijny stav, vôbec nikomu to ale nevadí. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ? Pokračovanie s popisom aktuálneho stavu.....

Koľaje hlbky 28mm - Havarijny stav

Koľaje hlbky 28mm - Havarijny stav

V tomto článku doplňam informacie ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, jedná sa o neuplné vodorovné dopravné značenie V16 - optická psychologická brzda a vyjazdé hlboké koľaje, akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii a Slovenská správa ciest IVSC Košice.

Povodný článok:  Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh IV.

 

Dopravná značka V16 - optická psychologická brzda

Takže poďme sa teda pozrieť ako vyzerá v súčasnosti už opravená dopravná značka V16 - optická psychologická brzda v obci Dvorianky, aktuálne foto zo dňa 09.11.2013 :

PA210020.JPG

Po neuveriteľných 4 mesiacoch, vrátane štátneho odborného dozoru Okresného úradu Košice, odbor pre cestnú dopravu a pozemne komunikacie ako aj vrátane obhliadky SSC IVSC Košice je teda dopravné značenie už opravené do stavu podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke....

Dopravná značka V16 - optická psychologická brzda je sústava vyznačených priečnych pásov na vozovke, kde ich vzájomna vzdialenosť sa v smere jazdy zmenšuje a tým rastúca frekvencia optických podnetov stimuluje podvedomie vodičov k väčšej pozornosti a zníženiu rýchlosti jazdy.

 

Hlboké vyjazdené koľaje - havarijný stav vozovky 

Stav neopravených hlbokých vyjazdených koľají na ceste I/79 v obci Dvorianky pred spomaľovacím prvkom, ktoré vznikajú v dôsledku brzdenia tažkej kamionevej dopravy, pozrime si obrázok ako SSC IVSC Košice ešte v roku 2012 urobili kontrolné vrty na ceste, na základe ktorých reklamovali vadu - hlboké vyjazdené koľaje u zhotoviteľa.

kontrolne-vrty-10-2012.JPG

PA030099.JPG

 

A teraz reálny stav, kontrolné diery su zalepené asfaltom a hlboké koľaje sú na svojom mieste, všetko je v poriadku ? Nejedná sa o havarijny stav ?

kontrolne-vrty-08-2013.JPG

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že stav cesty zodpovedá bežnému opotrebeniu a to aj vrátane uvedených hlbokých koľaji a že nepotrebuje upravu ......

Stanovisko SSC IVSC Košice uvedené vyššie ani netreba komentovať, všetko je v poriadku.....

Stav hlbokých vyjazdených koľají pred spomaľovacím prvkom už bol riešený rekonštrukciou cesty – bola vyfrézovaná vozovka a cesta bola vystužená geomrežou, ale teda cesta nebola opravená v celom úseku, kde sa nachádzajú vyjazdené koľaje, dokonca ani v mieste, kde bol realizovaný kontrolný vrt na odber vzorky na základe ktorého SSC reklamovali stav vozovky u zhotoviteľa. Cesta nebola opravená celá a uvedené hlboké koľaje sa pritom nachádzajú už v zastavanom území obce.

Cesta I/79 bola pritom rekonštruovaná ešte v roku 2009 celá v oboch pruhoch od začiatku zastavaného územia obce, kde bol položený nový asfaltový koberec a pritom SSC vyreklamovala v roku 2012 iba úsek v tesnej blizkosti spomaľovača, deformovanu časť na začiatku zastavaného územia obce vrátane miesta s kontrolnymi vrtami SSC neriešila.

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC referátu BECEP zo dňa 10.07.2013, citujem: „ Ku neodstráneným nerovnostiam v Dvoriankach : Oddelenie dopravného inžinierstva (činnosť BECEP) realizuje opatrenia na kritických nehodových lokalitách (KNL) a miestach identifikovaných inšpekciou dopravného značenia prostredníctvom pracovníkov oddelení prevádzky príslušnej IVSC . V prípade údržbového nedostatku – neodstránené pozdĺžne nerovnosti vozovky v okolí spomaľovacieho prvku , dávame podporné stanovisko na ich dodatočné odstránenie ."

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Realizovali sme teda naše meranie hĺbky koľají v mieste kontrolných vrtov:

kontrolne-vrty.JPG

 

Namerali sme hĺbku koľají až 28 mm, čo podľa klasifikacie indexom RUT predstavuje klasifikačný stupeň 5 - havarijny stav ....

kolaje-meranie.JPG

Tento stav je dlhodoby, havarijný stav vozovky teda trvá viac ako 1 rok a to priamo v zastavanom uzemi obce, ktorý vznikol za obdobie cca 3 rokov pôsobením brzdenia ťažkej kamionovej dopravy pred RD č.125-126 - došlo k vzniku hlbokých koľají až o hĺbke 28 mm, čo podľa klasifikacie indexom RUT predstavuje klasifikačný stupeň 5 - havarijný stav (> 25,0mm), kde klasifikačný stupeň 4., a 5., tvorí v 3-stupňovom hodnotení klasifikačný stupeň III. – nevyhovujúci stav.

Klasifikačný stupeň 5. pritom signalizuje havarijny stav vozovky, kedy vozovka už nesplňa podmienky pre bezpečnú, plynulú, rýchlu a hospodárnu jazdu motorovych vozidiel. Takýto stav vyžaduje bezodkladné vyznačenie vozovky dopravnymi značkami (výstražnymi a zakazovými) a následnu opravu....

RUT-parametre.jpg

Dochádza k dlhodobému poškodzovaniu komunikacie brzdiacimi ťažkými kamionmi a na ceste I/79 dochádza k sústavnemu poškodzovaniu cesty, vznikaju hlboké koľaje a je poškodzovaná vodorovné dopravné značenie čiernimi čmuhmi od brzdenia kolies, cesta pred spomaľovacím prvkom bola toho roku vyfrezovaná a do noveho asfaltu bola na spevnenie vložená geomrež aby cesta viac odolávala brzdeniu kamionovej dopravy.

P2290039.JPG

P9190023.JPG

DSCF0876.JPG

Samozrejme koľaje vznikajú ďalej, prenosom veľkej energie pri bzrdení kamionov do cesty a následne sa energia vo forme otrasov a mechanických kmitov a dynamických vibracii prenáša do základov budov rodinnych domov .....  O hluku pri tom ani už nehovoriac .....

Aktuálne za 4 mesiace aj s geomrežov je už hľbka 11 mm ....

PA210059.JPG

PA210057.JPG

 

Hĺbka koľají 11 mm je pritom podľa TP 04/2012 prípustná až po dobe viac ako 5 rokov ....

hlbka-kolaji-roky.jpg

 

Aktuálna informácia z SSC, Odd. dopr. inžinierstva

Predmet: RE: Podnet -  I/79 Dvorianky - havarijny stav vozovky - 09.11.2013
Od:      "Dohnal Ivan" <ivan.dohnal@ssc.sk>
Dátum:  Pon, November 11, 2013 16:22
Komu:    Ing.Ján Vitkovič
Kópia:  Draganovská Soňa <sona.draganovska@ssc.sk>
--------------------------------------------------------------------------

Vážený pán Vitkovič ,

predmetný úsek cesty I/79 nebol v rokoch 2011 a 2012 kritickou nehodovou lokalitou . Napriek tomu je dobré , že optická psychologická brzda je opravená v zmysle predpisu .

Na problém s rýchlou deformáciou vozovky pred spomaľovacím ostrovčekom som upozornil kompetentných spolupracovníkov.

                                               s pozdravom
Ing. Ivan Dohnal
Odd. dopr. inžinierstva
SSC

 

A čo tak spomaľovač presunúť pred zastavané územie obece ?

To sa nedá:

http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/319625/Stavba-v-plnom-rozsahu-splna-ucel.html

http://janvitkovic.blog.sme.sk/c/332620/Peklo-na-ceste-I79-kamiony-nicia-zdravie-obyvatelov.html

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ? 

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?