Neuveriteľný príbeh IV. Štátny odborný dozor a ako sa stratila dopravná značka V16 !

Autor: Jan Vitkovič | 30.10.2013 o 9:50 | (upravené 15.1.2015 o 12:52) Karma článku: 6,09 | Prečítané:  1211x

Ako funguje štátna správa ? Neuveriteľný príbeh o fungovaní štátnej správy a problémoch s dopravou na ceste I/79, ktorá poškodzuje dlhodobo zdravie obyvateľstva, ako sa "robí" ŠOD - štátny odborný dozor a ako sa stratila dopravná značka V16 - opticka psychologická brzda. Sú odborné orgány kompetentné, jedná sa o ich neodbornosť alebo ide už priamo o úmysel ? 

Dopravná značka V16

Dopravná značka V16

V tomto článku rozoberiem ako vraj odborné orgány v pôsobnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR riešia odborný problém stavu cesty I/79 v obci Dvorianky, jedná sa o neuplné vodorovné dopravné značenie V16 - optická psychologická brzda a vyjazdé hlboké koľaje, akože odborné orgány sú v tomto prípade Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii a Slovenská správa ciest IVSC Košice.

Takže poďme sa teda pozrieť ako vyzerá v súčasnosti dopravná značka V16 - optická psychologická brzda v obci Dvorianky, aktuálne foto zo dňa 25.10.2013 :

foto-25.10.2013.JPG

 

A teraz porovnanie aktuálneho stavu s pôvodnym stavom:

VDZ-porovanie.jpg

Aj slepec si všimne, že aktuálne chýbaju biele pruhy na vozovke, miesto s "?".

Ďalej sa pozrime ako vyzerá dopravná značka V16: 

dopravna-znacka-V16.jpg

Jedná sa o dopravnú značku V16 - optická psychologická brzda – sústava vyznačených priečnych pásov na vozovke, kde ich vzájomna vzdialenosť sa v smere jazdy zmenšuje a tým rastúca frekvencia optických podnetov stimuluje podvedomie vodičov k väčšej pozornosti a zníženiu rýchlosti jazdy.

V sučasnosti, ale uvedené vodorovné dopravné značenie nie je podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke.

A teraz ako to vidia odborné a kompetenté orgány ? Môžte hádať ......

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozemených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že vodorovné dopravné značenie je v súlade s vyhlaškou Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke.

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Uvedené dopravné značenie nebolo ani v čase výkonu Štátneho odborného dozoru podľa prílohy 1 k vyhláške Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 Z. z., tie to skutočnosti sú riešené sťažnostou na postup Okresného úradu Košice, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikacii podanou na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR, odbor kontry a štátneho dohľadu.

A ako to vidí SSC - IVSC Košice ? Môžeme znovu hádať ....

V internom oznamení, ktoré nám sprístupnila SSC sa uvádza, citujem: „ Na základe mailoveho podnetu Ing. Vitkoviča,  zo dňa  17.10.2013, bola dňa 24.10.2013 majetkovým správcom cesty I/79,  vykonaná miestna obhliadka stavu cesty I/79 v obci Dvorianky. Po vykonaní kontroly stavu  zvislého, resp. vodorovného dopravného značenia a vykonaní kontroly stavu cesty, aj v  náväznosti na vyhodnotenie ŠOD zo dňa 26.9.2013,  sa opätovne konštatuje, že stavebno - technický stav cesty I/79, nie je v havarijnom stave a odpovedá bežnému opotrebeniu cestnou premávkou. Cesta je vyhovujúca pre cestnú dopravu. V prípade zhoršenia stavebno-technického stavu  vozovky, majetkový správca zahrnie uvedený úsek do  plánu údržby. ”

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC - Generálne riaditeľstvo, k neúplnemu vodorovnému dopravnému značeniu ešte zo dňa 16.09.2013, citujem: „ Pri zabezpečení realizácie vodorovného dopravného značenia došlo k nezrovnalosti medzi zhotoviteľom stavby a jeho poddodávateľom, ktorý zabezpečoval obnovu vodorovného dopravného značenia. Chýbajúce vodorovné dopravné značenie bude na základe výzvy objednávateľa doplnené. “

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

 

Teraz rozoberiem stav neopravených hlbokých vyjazdených koľají na ceste I/79 v obci Dvorianky pred spomaľovacím prvkom, ktoré vznikajú v dôsledku brzdenia tažkej kamionevej dopravy, pozrime si obrázok ako SSC IVSC Košice ešte v roku 2012 urobili kontrolné vrty na ceste, na základe ktorých reklamovali vadu - hlboké vyjazdené koľaje u zhotoviteľa.

V pozadí je vidieť aj pôvodne vodorovné dopravné značenie V16 - v stave ako má byť:

kontrolne-vrty-10-2012.JPG 

 

A teraz reálny stav, kontrolné diery su zalepené asfaltom a hlboké koľaje sú na svojom mieste, všetko je v poriadku ?

kontrolne-vrty-08-2013.JPG

 

Kocúrkovo ešte len začína .....

Okresný úrad Košice, odbor cestnej dopravy a pozmených komunikacii vykonal SOD - Štátny odborný dozor na ceste I/79 v obci Dvorianky a skonštatoval, že stav cesty zodpovedá bežnému opotrebeniu a to aj vrátane uvedených hlbokých koľaji a že nepotrebuje upravu ......

Stanovisko SSC IVSC Košice uvedené vyššie ani netreba komentovať, všetko je v poriadku.....

Stav hlbokých vyjazdených koľají pred spomaľovacím prvkom už bol riešený rekonštrukciou cesty – bola vyfrézovaná vozovka a cesta bola vystužená geomrežou, ale teda cesta nebola opravená v celom úseku, kde sa nachádzajú vyjazdené koľaje, dokonca ani v mieste, kde bol realizovaný kontrolný vrt na odber vzorky na základe ktorého SSC reklamovali stav vozovky u zhotoviteľa.  Cesta nebola opravená celá a uvedené hlboké koľaje sa pritom nachádzajú už v zastavanom území obce.

Cesta I/79 bola pritom rekonštruovaná ešte v roku 2009 celá v oboch pruhoch od začiatku zastavaného územia obce, kde bol položený nový asfaltový koberec a pritom SSC vyreklamovala v roku 2012 iba úsek v tesnej blizkosti spomaľovača, deformovanu časť na začiatku zastavaného územia obce vrátane miesta s kontrolnymi vrtami SSC neriešila.

Komicky pritom vyznieva stanovisko SSC referátu BECEP zo dňa 10.07.2013, citujem: „ Ku neodstráneným nerovnostiam v Dvoriankach : Oddelenie dopravného inžinierstva (činnosť BECEP) realizuje opatrenia na kritických nehodových lokalitách (KNL) a miestach identifikovaných inšpekciou dopravného značenia prostredníctvom  pracovníkov oddelení prevádzky príslušnej IVSC . V prípade údržbového nedostatku – neodstránené  pozdĺžne nerovnosti vozovky v okolí spomaľovacieho prvku , dávame podporné stanovisko na ich dodatočné odstránenie ."  

Je to neodbornosť alebo už priamo úmysel ?

Ako je možné, že na takýchto odborných poziciach sú takyto ľudia ?

Koľko podobných prípadov "riešia" odborné kompetentné orgány na Slovensku za naše peniaze ? 

Adresa petičného výboru: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?