Smernica EU a reálny tranzit kamionovej dopravy cez územie SR

Autor: Jan Vitkovič | 18.10.2013 o 8:00 | (upravené 22.1.2015 o 11:53) Karma článku: 4,45 | Prečítané:  494x

V článku rozoberám medzinárodny tranzit kamionovej dopravy cez územie Slovenskej reubliky v kontexte smernice Europskeho parlamentu a Rady č. 2008/96/ES o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry. Jednou z povinnosti tejto smernice, ktoré musela transponovať aj Slovenska republika, je zavedenie praktického výkonu cestného bezpečnostného auditu a legislativna úprava povinnosti jeho výkonu. Smernica sa zaoberá zabezpečením podpory europskej integracie a súdržnosti, ako aj zabezpečovaním vysokej úrovne a blahobytu Europskej unie a bezpečnosti ako takej na cestných komunikaciach v EU.

Europska komisia ( EU)

Smernica Europskeho parlamentu a Rady č. 2008/96/ES

Dňa 19.11.2008 bola vydaná smernica Europskeho parlamentu a Rady č. 2008/96/ES o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry (ďalej len smernica). Jednou z povinnosti tejto smernice, ktoré musela transponovať aj Slovenská republika, je zavedenie praktického výkonu cestného bezpečnostného auditu a legislatívna úprava povinnosti jeho výkonu.

V tejto smernici sa úvadza, že transeuropska dopravna sieť vymedzena v rozhodnutí Europskeho parlamentu a Rady č. 1692/96/ES z 23. jula 1996 o základnych usmerneniach Spoločenstva pre rozvoj transeuropskej dopravnej siete ma rozhodujúcu dôležitosť pri podpore europskej integracie a sudržnosti, ako aj pri zabezpečovaní vysokej úrovne blahobytu. Zaručiť by sa mala najma vysoká úroveň bezpečnosti.

Bezpečnostný audit 

Podľa spristupnených informacii z Ministerstva dopravy, výstavby a regionalneho rozvoja SR - MDVaRR SR je cestný bezpečnostný audit možné realizovať iba na cestách transeuropskej dopravnej siete TEN-T, pričom komunikacia I.triedy číslo I/79 nie je jej súčasťou (zákon SR č.249/2011) a teda na tejto ceste nie je možné cestný bezpečnostný audit realizovať.

Pritom po ceste I/79 sa realizuje dlhodobo tranzit medzinarodnej kamionovej dopravy na trase Poľsko - Maďarsko ( I73-I18-I79 ), cesta I/79 nie je súčasťou žiadneho medzinarodneho koridoru - ťahu a nevzťahuje sa na túto cestu teda ani cestný bezpečnostný audit (zákon SR č.249/2011). To, že sa po ceste realizuje medzinarodny tranzit kamionovej dopravy pritom nevylučuje ministerstvo MDVaRR SR čo je jeden z dôvodov prečo bude cesta I/79 spoplatnená od 01.01.2014.

MEDZINARODNÝ TRANZIT PO CESTE I/79:
Odkiaľ sa berú kamiony na ceste I/79 ? Idú z Maďarska z M30.

Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti nie je teda zabezpečená dostatočná podpora europskej integracie a súdržnosti, ako aj zabezpečovania vysokej úrovne a blahobytu Europsklej únie a bezpečnosti ako takej na europskych cestných komunikaciach, keď je teda umožnené na územi Slovenskej republiky používať na medzinarodny tranzit kamionovej dopravy cestu I.triedy, ktorá ma nepostačujúce parametre a to konkrétne ma parametre iba cesty II.triedy (pôvodne prekvalifikovaná cesta II.triedy, šírkove usporiadanie iba C 8,5 - 9) a zjavne nie je táto cesta určená na tranzit medzinarodnej kamionovej dopravy.

V tejto súvislosti nemám žiadne vedomosti o tom, že by ministerstvo MDVaRR SR plánovalo v súvislosti so zabezpečením podpory europskej integracie a súdržnosti, ako aj zabezpečovania vysokej úrovne a blahobytu Europsklej únie a bezpečnosti ako takej na cestných komunikaciach v EU, legislatívne úpravy na využívanie ciest na medzinárodny tranzit kamionovej dopravy na územi Slovenskej republiky.

Je logické, že na tranzit medzinarodnej kamionovej dopravy na územy Slovenskej republiky by sa mali používať iba na to schválené medzinarodné koridory - ťahy. Netrebalo by po celom územi SR stavať obchvaty obci . Uvedené skutočnosti boli zaslané priamo do Bruselu na posudenie.
 

foto-1.JPG kamiony-01.JPG

Adresa petičné výboru Dvorianky: http://dvorianky5.webnode.sk/

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?